Osteopatie Houth
Algemene informatie
Hier vind je de algemene informatie over een bezoek aan Houth Osteopathie. De praktijk is gelegen in het pand van Houth aan de Doejenburg 202L te Maurik. De praktijk bevindt zich op de 1e etage. De praktijk is alleen toegankelijk met een trap.
Openingstijden: op afspraak.
Wat is het verschil tussen een Fysiotherapeut en een Osteopaat?
Een fysiotherapeut richt zich enkel op het bewegingsapparaat, dat wil zeggen de spieren, pezen, banden en gewrichten. Een osteopaat richt zich ook op het zenuwstelsel, de organen, de schedel en de relatie tussen alle facetten in het lichaam. Als osteopaat tracht ik verder te kijken en te onderzoeken naar het gehele lichaam om te achterhalen waar de oorzaak van de klacht zit.
Wordt de behandeling vergoed?
Afhankelijk van hoe je bent verzekerd wordt een gedeelte van de behandeling vergoed. Voor meer informatie kijk op de pagina tarieven of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Hoeveel behandelingen heb ik nodig?
Per klacht is dit verschillend. Mijn ervaring is echter dat we 3 tot 5 behandelingen nodig hebben om tot goede resultaten te komen voor volwassenen en 1 tot 3 behandelingen voor baby’s. Sommige klachten hebben mogelijk meer tijd/aandacht nodig en andere minder.
Hoeveel tijd zit er tussen behandelingen?
Na de behandeling heeft het lichaam tijd nodig om te herstellen/genezen. Om het zelf herstellend vermogen van het lichaam te activeren zal er tussen de behandelingen vaak meer tijd zitten in vergelijking met fysiotherapie. De tijd tussen behandelingen kan variëren van 1 week tot 3 maanden.
Bent u gecertificeerd osteopaat?
Ja ik ben afgestudeerd osteopaat (Master of Science in Osteopathy). Tevens lid van het kwaliteitsregister NOF (Nederlandse Osteopathie Federatie).
U heeft geen verwijzing nodig van uw (huis)arts.
Bij melding van verhindering tot 24 uur voor de afspraak worden er geen kosten in rekening gebracht.
Na het consult kunt u betalen via een IDEAL link. Deze link en uw factuur stuur ik u achteraf per mail. Vervolgens kunt u de factuur indienen bij uw zorgverzekeraar.
Draag voor uw consult gepaste kleding (zie eerste consult) en neem bij voorkeur een badhanddoek mee.
U kunt bij ons direct een online afspraak inplannen op uw gewenste en beschikbare dag en tijd.
Klachten achteraf
Graag verneem ik het wanneer u tevreden bent over de behandeling. Helaas kan het ook voorkomen dat u niet tevreden bent. Ik ben altijd bereid om uw kritiek of ervaring te ontvangen in een gesprek of bericht. Het is dan voor uzelf en voor mij prettig om dit te bespreken en om tot een gepaste oplossing te komen. Een duidelijke communicatie zorgt in verreweg de meeste gevallen tot een bevredigende oplossing voor beide. Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) zijn alle NOF geregistreerden aangesloten bij een onafhankelijke geschilleninstantie.